har du svårt när det är nytt folk

Jag förstår mig inte på detta internet. Åh så sjukt irriterande har behövt koppla upp mig typ tio gånger och starta om datorn tre.. osv! Ja okej nu ska jag inte skriva om det utan om en annan sak..
Jag känner väldigt många, jag har börjat tänka på det nu på senare tid. Hur ofta är det att man kan umgås flera stycken samtidigt? De händer inte ofta alls. Jag menar genom att umgås med nya människor lär man känna nytt folk och nya kontakter. Det är väl bara kul? Sen väljer man ju såklart själv hur mycket kontakt man väljer att ta och om man fortsätter kontaten efteråt.
Eller om pojkvänen är med någon kompis och du vill vara med honom, joina dem? Även fast dem är väldens bästisar och du känner dig helt utfryst. Va bara dig själv. Din pojkvän älskar bara dig och det kan vara lite svårt för kompisen att förstå att det är ni två och kanske kan ta över lite för att inte känna sig ensam. Men ta honom i handen? Eller om ni är på ett fik så ta handen över hans lår och kanske krama honom.
Samma sak om du är med en vän och din väns kompis så försök delta i samtalet eller kom med nya diskusioner och svara på deras frågor och såntdära! Skratta med dem och typ få ut något "haha det verkar kul, det skulle jag vilja sett!" Ja något sådant, men du måste komma ihåg att alltid vara dig själv och inte bli avundsjuk, eller ifall du blir det så visa det inte.
Jag hoppas att det kan vara en hjälp på vägen. För du måste lära dig att visa vem du är i alla sammanhang för du är dig själv och det finns bara en kopia utav dig. Du behöver inte vara bäst och vackrast, bara du visar ditt unika jag så går det enligt dina vägar. 
Alla har komplex och nojjor du är inte ensam, tänk även att den tjejen du ser upp till, kan önska att hon var du ibland. Den du ser upp till behöver inte alltid vara nöjd med hur hon ser ut men hon kan ändå strecka på ryggen och slå till med ett léende för att känna sig bättre och känna sig bättre.
Det brukar jag göra när jag känner mig nere. Funkar alltid! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0