självförtroende inom plugget

För att inte stressa upp dig själv, och slita upp dig i stycken så prioritera. Tänk vad som är viktigast. Tänk noga vilka dagar du har vad. När du ska plugga så verkligen bestäm dig för att du ska plugga och inget annat. Sätt på musik så att du kan lugna ner dig och få ro. De gör jag alltid. Jag lovar det går mycket bättre. Ifall du också nöter och nöter in allt, när du veerkligen inte vill plugga känns det som över hundra plågor jagvet. Men tänk då på ditt drömjobb, hur stolt du är över dig själv, när du står där med betygen i din hand och kan komma in på vilket gymnasium/universitet som helst, eller vem vet kanske börja jobba med ditt drömyrke på en gång. Hur stolt kommer du att vara då? Du kommer tacka dig varje sekund som du slet med dendära engelskan, eller kanske franskan, eller kanske tyskan, eller kanske no:n. Ja ni förstår min poäng? Så istället för att ge upp, så försökt mer. Du klarar mer än vad du tror att du gör! Jag vet det och det är precis det jag har bevisat under den här terminen. Hur bra jag faktistk är. Idag är det omöjligt att för precis ett år sen var jag på gränsen till underkänt i matte & no. Precis de ämnena som jag har utvecklats mest med, för ajg har accepterat att det bara är att köra, oavsett ifall du vill eller inte. De bara är så. Om du säter dig ner och bestämmer dig för att du ska förstå, de är då du förstår. Så istället för att slösa bort tiden så använd den. Det är heller inte 'nördigt' för att man satsar på lektionerna eller för att man jobbar lite mer. De är för din egna skull, för att du ska kunna få en bra framtid. Du ska inte känna pressen över att bli kallad satsare eller liknande. Du sak vara stolt över att du kan sätta dig ner och vara en satsare. ♥




Dålig bild, men de får duga

Kommentarer
Postat av: anna andersson



Söta duktiga Tess :) ♥

2011-09-21 @ 18:59:03
URL: http://annnna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0