pengar är inte riktig lycka


"Lycka för mig är att ha en familj som stöttar mig och att jag har så jävla goa vänner som uppskattar mig för dem jag är, lycka är även för mig att kunna göra något för andra människor också, inte vara ego och bara tänka på sig själv! Jag vet inte vad ni säger men det är min åsikt!"

viktor frisk


 

 

Jag var bara tvungen att kopiera de orden. Så sjukt sanna. För jag menar, vem kan bli lycklig på några papperslappar? Vem kan bli lycklig över ett plagg som kostade flera tusen? Ingen.
Det vi blir lyckliga av, är när någon förstår sig på en. När någon vet vad du går igenom och vet hur du känner. Eller åtminstone finns där och ger dig handen. De är lycka, de är kärlek. Att hjälpa varandra, att lita på varandra. Du kan varken lita på pengar och de kan inte hjälpa dig, visst de kan hjälpa dig i ekonomiska kriser, men de beror på vad du väljer att lägga pengarna på? Jag menar bara för alla har en iphone, betyder det inte att du också måste ha en, när du inte har pengar. Eller att alla dina vänner precis flyttat hemifrån och har värsta lägenheten, de betyder inte att du också behöver ha det. Utan huvudsaken är att du känner dig lycklig. Att du kan vara glad på riktigt. Att du har vänner som alltid finns. Att du har en trygg familj där ni står varandra som närmast.
Jag är garanterat den tjejen som står hela min familj så sjukt nära, en del tycker det är konstigt, en del önskar att det också hade det så. Jag är bara glad över att det är så. Att jag kan prata med mina föräldrar om vad som helst. Att jag kan prata med mina syskon om vad som helst. De är som mina bästa vänner.
Jag har bara folk runtomkring mig som tar mig för den jag är, och det är lycka, för mig.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

De gillar vi! Gillar dig för den du är, du är så jävla skön och bra!

2011-09-17 @ 23:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0