när allt sänker sig, vet jag att du märker

På den senaste tiden har ja sett allt mer att de äldre syskonen får de mindre syskonen att börja med rökning, knarkning & sånt. Jag fattar inte hur? Hur kan man tillåta sitt egna syskon med de man själv gör, när man mår dåligt? Så onödigt. Varför är det nödvänfigt? Är det kul att stå för att man fick sin lillasyster till att börja knarka? Eller är det kul att stå för att man fick sin lillebror till att börja röka?
Jag skulle skämmas ihjäl. Jag skulle göra det seriöst. Jag vill inte att någon som jag älskar ska ta dessa utvägar för att må bra, helt onödigt. Speciellt ifall jag själv var grunden till det. Nej skulle ha så mycket skuldkänslor så att det inte fanns! Skulle gräva min egna grop.

Vad tycker ni om detta? Ifall du var en storebror/storesyster skulle du kunna få de att börja röka/knarka? Eller har du kanske varit med om det, fick du skuldkänslor?





Old picture.
Tack syster för att du har funnits för mig, när jag har haft de svåraste vägarna framför mig.
Tack för att du har försökt hindrat mig från det dåliga, fast jag kanske inte alltid har eller lyssnade på dina ord.
Tack för allt. Verkligen. Du ska bara veta hur tacksam jag är. Hur mycket det betyder för mig.
Du ska bara veta hur mycket du betyder för mig.
Kärlek till dig fina du! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0