jag ser problemen som utmaningar

En del saker som vi människor lägger alldelse för mycket tid på är onödig energi, typ folk som drar ner dig, som får dig att känna dig dålig och sånt! Vi människor är för rädda för att släppa taget om någon vi har hållit kär för vi vet inte vad som kommer att hända utan den människan, men innerst inne så vet vi att vi skulle må tusen gånger bättre utan den och att vi skulle kunna spendera våran energi på saker och ting som är tusen gånger bättre. Vi är bara för rädda för att vi ska bli ensamma! Grejen är den att vi aldrig kan bli ensamma. För den enda människan du kan lita på är dig själv. Du kan inte lita på någon annan upp till tusen procent. Så det vi egetnligen är rädda för är att vi tror att vi inte kan leva utan den människan, men det kan vi. Vi kan leva utan vem som hest, allting handlar bara om viljan.
Jag menar vem vill släppa någon man har känt hela livet? Ingen.
Men vem vill ha den människan som drar onödig energi i onödan? Ingen.
Så bara för att den människan har betytt något, så kanske det inte är så längre, eftersom att allting ändras. Du också. De är därför vi ibland knappt kan känna igen oss själva hur vi var då, hur vi såg ut då. För att vi tar nya vägar, vi hittar nya spår att följa. Genom att ta dessa vägar och följa dessa spår så växer man isär med vissa, och det bara är så. Det är inget att bli ledsen eller deppa över. Eftersom de bästa finns där hela tiden. Men bara för att de bästa finns där, kan man inte ta det förgivet. Utan du måste kämpa för allt, oavsett vad, hela tiden. Du kommer inte undan med det. För här i livet gäller det att se alla problem som utmaninger alltså livet är en gåta som är för svår för att förstå sig på, precis som med matte, bara är att acceptera att det är så. Fortsätta med talen och bara räkna på, fast här i livet gäller det att fortsätta med utmaningen och fortsätta att gå. Du kan inte ge upp mitt i utmaningen, då förlorar du i fighten och jag tror att ingen vill vara en förlorare här i livet. Jag tror att alla vill räknas som en vinnare. Du kommer alltid vara en vinnare över dig själv ifall du ger dig an dessa utmaningar som kommer följa dig livet ut och vinna över dem. Då är du en stor segrare över dig själv!

Jag vet att jag är en vinnare över mig själv,
jag är en kämpe över mitt liv, 
jag kommer att ge mig an dessa utmaningar,
Ingen kan vinna över mig, jag kan bara besegra över andra.
Jag är en riktigt fighter som inte ger upp i första taget.
Tycker att ni också ska vara så, om inte, börja nu!
All kärlek till er ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0