att vara spontan är nog det bästa som finns

" De bästa stunderna är de spontana."

Jag kan inget annat än att säga
att jag är en tusen procent spontan! Jag älskar att bara leva livet och göra spontan saker varje dag. Jag hatar när man ska sitta med en almenacka och planera, det värsta jag vet! För planerna blir inte som man tänkt sig, man råkar alltid dubbelboka, man sätter fel datum osv. Ni fattar min point va? Haha har märkt att jag blandar engelska och svenska rätt så mycket i vissa inlägg. Inget med saken att göra men var bara tuvngen? Haha! I alla fall, ifall du har tråkigt och de känns så normalt och tråkigt varför inte bara ringa någon och åka och fika, bio, shoppa, äta ute osv? Tusen gånger roligare och de förgyller verkligen dagen!




Typ som att jag bara köpte en helt ny toningsfärg och färgade håret.
Eller som att jag har olika stilar varje dag.
Eller som att jag måste vara med olika människor annars går det i överstyr.
Eller som att jag måste kunna hitta på någon, jag måste göra något varje dag.


Annars är inte jag, jag. Utan dedär så vet jag inte hur mitt liv skulle se ut? Ifall jag pratar med en människa i telefonen och båda har tråkigt, vi kan bara ha setts en gång eller hundra gånger så säger jag men okej vi möts på stan då. Eller jag är klar om två timmar då gör vi något. Jag är sån. Jag säger så och gör precis så. Sen att man har träffats en gång? Man vill ju alltid lära känna de personer man hälsar och snackar med, så vad gör det för något? Man måste ju kunna vara spontan för att få kontakt alltså socialt umgänge och jag är även tusen procent beroende utav socialt umgänge. Jag kommer bra överrens med vem som helst, jag kan ändra en helt negativ sak till värsta positiva saken.
Jag är sjukt stolt över att jag är så, och att jag har de egenskaperna. För att jag skulle inte klara mitt liv annars. Jag måste variera mig. Ifall jag kunde så skulle jag vara ute och resa just nu, vara runt om i världen och träffa nya människor, skapa nya kretsar. Den dagen kommer då jag har alla pengar, då jag har allt på plats och får leva mitt liv fullt ut med resemål och umgängs kretsar. Eller alltså utomlands och sånt. En utav mina mål är att lyckas jobba utomlands bara för att se hur det är. Lixom inte för att bli något eller få uppmärksamhet utan jag skulle bli nöjd ifall jag fick jobb som bartender, bara få se hur det livet är. Att komma till en ny stad, nya människor, ingen som du känner, nytt ställe, nytt jobb, ny grej, nya upplevelser. Ja ni fattar nog min poäng?


Ett sjukt bra exempel var som när jag och
Fredrik snackade i telefonen i lördags, jag har ingen aning om vad vi pratade om egentligen? Men det slutade med att jag sa men okej följ med på stan med mig(!) du ska ändå köpa ditt wax och jag leta efter min praoplats. Så blev det av typ två timmar senare? För att de tog så långt tid för mig, men det är en annan femma. Så var vi på stan hela dagen? Från tre till kanske tio? Bara hade det roligt. Vi var hungriga så var vi utanför Rififi, en resturang här i Uppsala så gick vi in och åt? Bara satt där i två timmar, och innan vi skulle dra hem så va ja sjukt sugen på en milkshacke. Precis när vi gick mot bussen var jag bara tvungen att köpa en, då vi gick till max och satt där ytterligare hur länge som helst. Haha. Men sån är jag och jag är så jävla glad över det!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0