att ta förgivet är som att ge en plågsam och långvarig missahandel

Här i livet har jag lärt mig att man aldrig ska ta någoting förgivet, det stämmer. Jag hatar folk som utnyttjar andra, det är det värsta jag vet!!! Eller jag kan inte hata någon men jag hatar det dom gör, det beteendet. Så sjukt nej, jag tål det bara inte. Vi ska ta hand om varandra, vi ska vara trygga tillsammans. Inte utnyttja, kriga, slåss och allt såntdära! Vi ska vara tacksamma över det vi har.

Över att du har en frisk mamma & pappa. För de finns de som har mist båda två.
Över att du har det hemmet du har. För det finns de som får sova ute på gatan och bo där
Över att du har rent vatten. För det finns de som får gå flera mil för att hitta en droppe vatten.
Över att du har den telefonen som du har. De finns de som inte ens kan skriva brev, för att det inte kan skriva.
Över att du har de kläder som du har. Det finns de som får gå i samma kläder varje dag i den varmaste hettan.

Vi är på tok för bortskämda. Vi klagar på allt vi har, visst vi klagar sjukt mycket på skolmaten (jag själv), de i min klass tror att jag är hur kräsen som helst, att jag bara äter 'finare' mat. Men nej så är det inte? Jag är emot skolmaten för att jag tycker att de kan laga tusen gånger bättre, eftersom att fängelset är tusen gånger bättre, lixom det är fel. De är inte utan bara det, utan jag lyckas alltid att få något i maten. Men jag har börjat äta ändå. För att jag behöver den energin. De finns de som inte får mat. De finns de som skulle döda för att få äta det jag precis ska äta. De finns de som äter skräp från sopptunnor, och jag menar ifall dessa kan äta från sopptunnor, kan väl jag åtminstone äta mat som jag har fått ett hårstrå i? Okej det är sjukt äckligt men det finns värre saker.

Ta vara på det du äger och har. För en dag finns det inte där. En dag kanske det försvinner, det vet du aldrig. Längta aldrig efter något, för hur du än längtar och kan ha en bild i huvudet vet du ändå inte hur det kommer bli. Varför ska vi längta till något längre fram när vi har nutiden att ta vara på? När vi ska ta vara på tiden, på det som står oss nära. Du ska kunna dö imorgon och veta att nu har jag gjort allt jag kunnat för stunden. Jag har visat min kärlek jag har visat allt! Så stolt ska du vara över dig själv för dina dagliga insatser. Men vi lever i en blindad värld tyvärr!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0