Vad lever vi i för värld?

Har ställt mig i kö nu i uppsalahem. Känns skönt att ha fått det gjort, äntligen. Har även skickat in mina syn papper till dit de skulle. Så nu är det bara att vänta på körkort tillståndet, kan inget annat än att längtaaa. Ska bli så jäkla kul med att köra bil. Jag säger bara en sak, akta er på vägarna. ;-)
Kollade nyss på Kalla fakta. Förstår inte en del dagisfröknar, går och kollar posten när man har barn ute och är den enda fröken ute på gården. Vet inte ens om jag vågar att mina barn ska gå på dagis? Flera barn har ju dött och nästan skadats för livet. Jag menar vad gör fröknarna under deras tjänster? Varför låter inte kommunen att anställa fler fröknar så vi slipper alla olyckor. 
Sammasak med att alla dagisbarn har sämst skydd att de inte alls har samma plikt och regler som vi oss äldre? Varför? De är ju bara sjukt, de är våra minsta och våran framtid. Bara för att det kostar för mycket pengar enligt kommunen, men kostar inte alla skador nästan mer som sker?



Känns skönt att i alla fall stå i kö i uppsalahem, eftersom
att man kan få vänta i flera år på en lägenhet.


Jag är kär i barn, jag tycker att de är de bästa som finns. 
Kan inte förstå hur dagis kan vara så underskattat i kommunenas ögon.
Kan heller inte förstå att det är över 6000 dagisbarn/år utsätts för akutfall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0