you're perfect

Det svåraste som finns i hela världen är nog att älska så många andra men inte sig själv! Det viktigaste som finns är alla andra, man lägger sig själv in i slummen, som vem bryr sig om mig? Jag är ändå äcklig, ful, tjock, smal. Hittar alltid något fel. Ska inte vara så. Varför är det så? Är det allt med alla tidningars dieter, alla hälsoprodukter, alla toppformar. Jag menar alla vi är olika? Ingen kan se ut som en barbie. Konstigt för i dina ögon är du den fula men i någon annans är du värsta drömmen. Hur går det ihop? Jo pga din självkänsls. Pga att du lägger dig i slummen och skiter i dig själv. Har för mycket tankar kring alla andra och vill säga så mycket men inget blir sagt! Varför satsa på att hålla in allt och vänta på att allt ba' ska hända eller ba säga ut allt och lixom ahokej jag fick allt sagt, även fast ja kanske fucka up det? Jag menar alla vill höra dina känslor och dina åsikter. Det är inte fel. För bara du säger och gör som du själv vill så är allting rätt. Vi har missförstått vad livet är. Vi tror att det är att göra alla andra nöjda.

Lixom äh jag gör det för din skull. Hur många gånger hör man inte det? Man tänker aww va gulligt ja gör något annat för din skull. Dom orden har spårat ut! Jag blir inte glad när jag hör det. Det beror på i vilket sammanhang just för att jag har lärt mig att ta kontrollen över mig själv, över mitt liv. Jag skriver mycket om det i min blogg för jag vill förändra vårat samhälle, jag vill få folk att förstå att man inte behöver banta ifall man verkligen inte vill. Att du är perfekt som du är. Du ska inte göra något för någon annans vilja. du ska göra det som känns bäst för dig själv!

Ifall du hellre vill sitta inne och ba' chlla istället för att hänga me ut på någon fest så säg nej jag vill inte! Istället för att komma fram med ett okej. Låt inte folk få sätta press och tryck på dig. Jag har haft det och jag ser så himla många andra som har det. Både folk jag känner och som jag inte gör. Det spelar ingen roll vem det gäller för ingen ska behöva känna så!
Ingen ska behöva höra kommentarena: fan vad fin du är i smink sluta inte att sminka dig för då äru ful eller sluta inte att träna för då är du inte snygg! I mina öron är det en helt vansinnig mening. Alltså ah. Kan ni fatta att det är så vi lever idag?

Man har väl rätt att få se ut som man själv vill, att få göra alla sina misstag så att man kan förändra på sig och bli en bättre! Alla har rätt till den känslan. Exakt alla. Alla har rätt att få känna självkänsla, kontroll och lixom kunna kolla in i en spegel och säga 'fan vad snygg jag är, de som ger mig negativa kommentare är bara avundsjuka!' När man kan tänka så. Då har man nått målet. När man inte låter någon få kontrollen, det är då du har gjort det största målet hos dig själv!

Jag menar att gå till någon psyk mottagning för att få hjälp med att få kontroll över sig själv. Hur mycket hjälper det ärligt talat att få en planering om hur man ska äta? eller lixom få frågan 'hur mår du idag?' visst alla dagar kan va bra eller dåliga men om man går hos en psykolog så lixom vill man ju ha hjälp? Man ska inte behöva sitta och förklara varenda gång att man mår dåligt. för de ska ju dom fatta själva, egentligen. tycker jag iaf!



~ All lycka till just dig, för att nå det största målet ~

Kommentarer
Postat av: Jenny

Helt sant therese, helt sant <3

2011-07-18 @ 23:11:08
URL: http://jennyahlstrom.blogg.se/
Postat av: amuss

jag har självkänsla så dedär gäller ju nt hela världen direkt ;D

2011-07-18 @ 23:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0