your dreams ~ your life

~ Gå aldrig emot dina drömmar , lev upp till dem istället. Allting kan ändras. Bara om du har viljan och är beredd på att ge allt. Vad folk än säger, hur få folk än tror på dig. Svik aldrig din vilja. Det du brinner för, det är det som du ska göra. Never give up, go for it. ~

Jag kan själv ge ett exempel, sen i oktober har jag ju skrivit rätt så mycket att jag förändrats som person osv. Jag är stolt över det och insett verkligen insett att ingen ska få trampa ner på mig. ingen ska få förstöra för mig. det är mitt liv, mina framtids planer, mina val. Senså vill jag ju bli psykolog/socionom men har även ett sstarkt band för att bli makeup artist. Så då tänker jag först gå ett bra gymnasium. Lixom bah köra all in på lektionerna och tänka på betygen och framtiden. Senså komma in på det gymnasiumet som jag vill. Eventuellt plugga vidare på univeristetet till antingen socionom eller psykolog. När jag har fått jobb inom något av de två alternativen, ska jag börja ta extra kurser som makeup artist och sakta men säkert starta eget företag inom det på nätet och så. samt min smycke idé. Jag vill tjäna pengar. Jag vill se hur man måste kämpa för att få leva de lyx livet man vill. För jag vill leva bra. Jag vill inte gå och oroa mig för att jag inte har pengar noway. Så varför inte köra allin. Varför ändå inte våga satsa i skolan, var inte rädd att bli kallad pluggis, fan du tänker på dina betyg. Hur hårt och kämpigt det än är. I framtiden kommer du vara stolt över dig själv.
Tänk även på att du inte kan gå på dina föräldrar hela livet så börja ordna upp en budget så du ser hur svårt det egetnligen är. För någon gång kommer dina föräldrar säga stopp jag tänker inte lägga ut pengar på dig. Jag tänker inte vara din bank. Du måste skaffa dig ett jobb! Kom även ihåg att lev upp till så mycket som du vet att du har råd med. :)





lev upp till dina drömmar. Låt ingen krossa dig. Låt ingen trycka ner dig. Låt din dröm bli verklighet.

Kommentarer
Postat av: Amos Makajula

Hej Therese! Kul att läsa din logginlägg! Jag håller med dig. Varje människa är född som unik med unika gåvor eller drömmar. Drömmarna kan leda oss och om vi våga följa dem, så kommer vi långt under förutsättningar att drömmarna är goda! Lycka till!



/Amos Makajula

2011-01-24 @ 18:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0