dag 22 ~ mina misstag

Wow, jani, vad vill ni veta?haha. Har gjort en jävla massa misstag om man får säga det på rensvenska. Allt från att göra andra så de mår bra, till att skada mig själv, till att låta folk trycka ner mig, och även trycka ner mig själv. Ja you name it. Greijen är den. En period när jag såg just black and empty. Så ångrade jag ju allt satt och ångrade dag in&dag ut. Hur fan kunde jag leva så? Du trycker bara ner dig själv. Sen lärde jag mig av att man ska lära sig av sina misstag, därför man är med om samma händelser om & om igen, just för att man ska lära sig av förra gångens misstag.
Mitt år 08/09 var jävligt tufft, faktsikt hela året, för det var folk som förstörde hit&dit, det var ah rena depp åren nästan. Om jag ska vara ärlig är det nog mina värsta håt hittills, för hade lixom allt jag kunde önska om, fick minst hundra spänn varje dag, uppmärksamhet, kramar. Men ingen riktig kärlek. Fanns ingen som förstod hur dåligt jag mådde och som verkligen insåg hur dåligt jag kunde må. Förutom min syster men hon bodde ju direkt inte nära mig? Så det var skit jobbigt! Sen fick en person mig att må bra, verkligen helt bra. Då fick jag skit för att de tyckte jag försämrades för jag slutade med alla dumheter och börja satsa i skolan, blev ah ledsen för det för de va ju mina vänner och de var inte glada att se mig lycklig för engångs skull! Fast det löste sig också, tillslut!
Så hur många motvindar du än har, stå upp för dig själv. Va dig själv rakt igenom i vilken situation du än är i. Gör hela greijen till att du accepterar dig själv. För det är det absolut viktigaste. Våga chansa. Våga säga ifrån. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0