tillit, tilltro

Ett förhållande utan tillit och tilltro, funkar inte, right? men vågar man bygga upp tilliten och förtroende för någon som har ljugit dig en centimeter från dina ögon? vågar man? Att älska något, att säga jag älskar dig är starkt. otroligt starkt. att säga du kan alltid lita på mig och jag finns alltid. Är minst lika starka ord, om man verkligen menar dom. Innan man säger något så tänk. Tänk innan snälla så när de väl händer kan man inte alltid lita på dig, eller att du alltid finns. Dehär gäller alla människor. Jag tror ingen människa vill gå runt och ha känslan fan ja duger inte som jag rä så folk måste ljuga för mig i mitt ansikte. rakt i mina ögon. Va ärlig istället, och ta vara på de du har. Ta allting som om det försvann imorn. Fånga dagen som om den vore den sista dagen med alla som du verkligen älskar. Ta vara på dom du kan va dig själv med. Ta vara på orden som du verkligen vet att du menar och håller. Säg inget för att det låter gulligt eller bra. utan tänk vad det innebär innan du säger det. innan du menar de fullt ut. det blir bättre för dig själv och alla andra. Vad ska hända med världen om alla fick för sig att inte säga sanning? Det skulle inte sluta med fred, och de är väl fred vi stärvar efter? Eller, ska man döda varje männsika so ljuger för att det är fel? jag kommer aldrig förstå mig på varför man drar en lögn för någon man älskar, eller att man inte tänker innan man säger något. Alla måste tänka efter innan man gör något. Tänk,tänk,tänk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0