dåliga kretsar

fyfan vad synd att se typ 8-16 åringar att umgås i de dåliga kretsarna fine, ja fyller 16 i höst men vafan? Så jävla svårt att sluta upp med sånt. Så svårt att säga hejdå. så svårt att man går miste om de finaste. Jag fattar inte greijen, varför blir dethär allt mer vanligare? Varför går de inte att stoppa? Varför? Varför hjälper man inte dessa, utan förvärrar de genom att sätta dom på hem och sånt? Varför inte ge dom den hjälp dom verkligen behöver? eller försöka. Alla människor uppskattar minsta lilla tillit. Att veta att man har en människa att snacka med kan underlätta och kanske rädda ens liv. Så snälla alla folk där ute. Gå inte runt att var rädd för alla 'gäng' och sånt. Snälla dom är precis vanliga människor som oss. dom har ett gott hjärta också men dom väljer själva vilken sida dom ska visa och ingen ska behöva gå runt och vara rädd. Fatta vilken onödig känsla.
Nej jag uppskattar inte dessa barn och ungdommar, nej jag försvarar dom inte alls. Jag undrar bara varför alla ska gå runt och va rädda för dom och varför dom har så svårt att ta sig ut, fine. Kanske lättare sagt än gjort men om man verkligen får rätt hjälp och velat haft den hur länge som helst, så varför tar man inte den då? Varför leker man med den? Varför leker man med sina chanser? Varför?







Är det såhär våran jord ska sluta? Eller kanske genom att alla börjar sälja saker och tjäna lättförtjänta pengar? Jag fattar inte hur man kan leka med sina chanser, eller med sitt liv. En greij jag aldrig kommer förstå mig på och en greij som jag kommer kämpa för att få slut på. Seriöst.
Varför ska man gå och ge igen hela tiden? Och om någon tjallar? Vafan gör det? Det är väl bra egetnligen? Men är mn bara för rädd att visa att man egentligen uppskattar det? eller är man för rädd? Om man ens är rädd, varför ska man då hålla på med sån skit? Om man nu är så jävla osäker varför följer man inte sitt hjärta eller magkänslan? Man känner väl att nåt är fel leller bra? Varför ska man va så jävla rädd med något man möligtvis har gått med på själv?

/ tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0