flyr

en sak jag verkligen stör mig på det är att människor, flyr från sina känslor, från sig själva för att dom känner sig mindre värda, mindre älskade. Det ska inte vara så. Alla är lika mycket värda. Alla är unika. Jag stör mig på dehär för att ja tycker att samhället inte ska vara så. De ska bara vara så har man någon där man kan snacka ut med. Vem fan kom på lögner, skitsnack o allt dedära. Helt onödigt, ingen mening. Förstör ju bara. Ibland kn de va så att man flyr, för att vännerna inte tar en seriöst, o de är också ren idioti.

När jag menar flyr, menar jag att allt oftare så pratar man bort sina sår
folk känner att dom inte har nån att lita på.
hur dom än försöker så kommer de förflutna tillbaka.
hur man än vill o kan, man blir ovänner för en del fattar inte.
man gräver sin saknad, sin kärlek för nån person genom en annan o låtsas som att allt ä perfekt.
man glömmer bort hjärtat o tar hjärnan.
man tar lixom de första bästa, utan o vänta.

jag är så otroligt glad, att jag lixom inte behöver oroa mig för vilka som finns där. utan kan lixom ba börja snacka om problemen.

Dagens samhälle, kommer gå under. kommer inte hålla i längden.
så ta vara på dom du älskar, dom du bryr dig om.
dom som finns oavsett. dom du älskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0