Vad händer med världen?

Är det bara jag som inte förstår vad som händer med denna värld? Jag tycker det är lite väl att en 97a tar självmord, okej fine hon mådde dåligt osv. Men så ung och har hela livet framför sig. Hon är bara i början av livet. Samma sak med 7-13 åringar som röker? Dom kanske mår dåligt, vad vet jag. Men jag skulle nog chansa på att ungefär 90% av dem dära ungarna gör det pga grupptryck eller för att dom ska vara coola. Alla små tjejer som bombar sitt ansikte med smink i ungefär samma ålder, det är säkert grupptryck och för att man "ska" se ut så?
Är det bara jag som undrar om ordet "barn" kommer finnas kvar? Fast jag är ung själv och att det är långt kvar dit, men jag vill inte att min barn ska växa upp i ett sådant sammhälle. Jag vill att mina barn ska få vara barn utan några bekymmer. Snälla ni som läser min blogg, försök att hjälpa mej att få stopp på det. Alla kan göra något.

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0