mitt liv förut

okej, från världens fjortis till normal,
det är mitt liv.
från en osäker tjej till världens säkraste,
det var jag tills nu.
från att fejjkat sitt leende till att le av mening,
det var jag tills nu.
från att tuperat håret varje dag till att knappt bry sig,
det var jag tills nu.
från att sminkat sig som fjortis till knappt mascara,
det var jag tills.
från att röka till att slutat totalt,
det var jag tills nu.
från att bry sig totalt om utseende+kläder till att bara ta på sig nåt,
det var jag tills nu.
från ögonen fyllda med sorg och osäkerhet till glädje ögon,
det var jag tills nu.
från att ha skitit i skolan totalt till att plugga och satsa
det var jag tills nu

det tog ett år för mig att ändra mig, eller ja snart ett år.
den 10 oktober är de ett år jag förändrades.
ingen anade eller förstog hur mycket jag led.
led av sorg, ensamhet och osäkerhet, ja det alla lider om nångång.
jag var nära på att ta överdoser och ta livet av mig.
grät till sömns varje natt.
jag fattade inte hur jag kunde fortsätta leva.
jag blev till fjortis, då jag fick höra att jag var fin.
när jag väl visa mej utan smink hörde jag ord som sminka dej, sliten du är.
vännerna ja dom ritktiga, hjälpte mig med allt dom kunde.
jag lyssnade inte, mådde för dåligt.
var fast med att inget skulle gå bra att jag skulle ta livet av mig.
den tionde oktober 09 det datummet oavsett vad kommer jag aldrig glömma.
det förändrade min värld, mina tankar, mitt sätt och leva.
jag hittade mig själv, jag blev mig själv.
jag sket i alla.
fattade att alla hade lekt med mig.
insåg att jag levde bättre utan dom.
att dom inte är världa något,
åsikterna jag har än idag.


Allt är tack vare min fina underbara pojkvän.
jag älskar dej enormt!
tack <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0